Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål om Nord Innboforsikring

    • Forsikringstaker

    • Ektefelle eller samboer og andre medlemmer v den faste husstanden med felles adresse i Folkeregisteret

    • Barn som bor hjemme eller som bor borte på grunn av utdanning/førstegangstjeneste og ikke har meldt adresseendring til Folkeregistere

    • Barn som er en del av den faste husstanden, men er folkeregistrerte på annen adresse pga. delt foreldreansvar

    • Om du har et bokollektiv eller leietakere boende hos deg må de ha egen innboforsikring.

    • Skader oppstått før du kjøpte forsikringen

    • Ting som er mistet, tapt eller når skadeårsaken er ukjent

    • Skade forårsaket av kjæledyr

    • Riper, hakk, merker og annen bruksslitasje

    • Skader på det som er en del av bygningen, for eksempel vegger, gulv, rør, fliser og kjøkkenbenk. Dette omfattes av bygningsforsikringen

  • Innboforsikringen dekker selve elsparkesykkelen om den for eksempel blir skadet eller stjålet, men husk at du må kjøpe lovpålagt ansvarsforsikring for elsparkesykkelen.

  • Ja, innbo dekker tyveri, uhellskader og skader.

  • Ja, vi vil at løsningen skal være så digital som mulig, kombinert med minst mulig administrasjon fra oss og hos deg.

  • Forsikring gjelder fra tegningsdato og tolv måneder fram i tid.

  • For skadeforsikring er fristen for å angre 14 dager etter at du har mottatt forsikringsdokumentene. Ta kontakt med oss på privat@nordforsikring.no eller på tlf 21514345

    Angreretten er ubetinget, det vil si at du ikke trenger oppgi noen grunn til hvorfor du ønsker å angre. Når vi har mottatt beskjed om bruk av angrerett, avslutter vi forsikringene med virkning fra den dagen du ga oss beskjed. Husk at du må betale for de dagene forsikringen har vært i kraft.

  • Skulle det være noe du ikke er helt fornøyd med, kan det være greit å følge denne oppskriften:

    Snakk først med en av våre medarbeidere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning direkte. Kanskje det hele skyldes en misforståelse, kanskje har vi sviktet litt på informasjon, eller at vi har gjort en feil i en travel hverdag? Da vil vi gjerne ordne opp. Ta kontakt med oss på privat@nordforsikring.no eller på tlf 21514345

    Blir dere ikke enige, kan du kontakte vårt interne klageorgan. Her får du en ny start og ny saksbehandler behandler din klage fra ditt ståsted.

    Behandlingstiden er fra to til fire uker, og behandlingen er kostnadsfri. Er du ikke fornøyd etter at klageorganet har behandlet klagen din, kan du klage til Finansklagenemda. Dette er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap. Send klage til Finansklagenemnda Post: Postboks 53 Skøyen, 0212 Oslo

  • Ja, om du har behov for rådgivning kan du ta kontakt med oss på privat@forsikring.no så hjelper vi deg gjerne.